Een platform voor groei

Als ondernemer je bedrijf laten groeien, dat gaat niet vanzelf. Sterker nog: het is hard werken. Je komt nieuwe problemen en uitdagingen tegen, zoals het vinden van nieuwe klanten en vasthouden van bestaande klanten, het vinden en aannemen van personeel en het regelen van de administratie.

Scale&Grow helpt je bij die uitdagingen. Wij zijn een platform voor ondernemers die in de scaleup-fase van hun bedrijf zitten. We bieden je informatie, tools en antwoorden, zodat je zelf oplossingen kunt bedenken.

Persoonlijke groei is onmisbaar als je jouw bedrijf wil laten groeien. Scale&Grow wil laten zien dat die twee niet zonder elkaar kunnen. Wanneer jij als mens en ondernemer groeit en leert, zie je dat jouw bedrijf ook sneller kan groeien.

Ons doel is niet om voor jou beslissingen te nemen. Geen enkele ondernemer zit daar op te wachten. Je bent niet voor niets je eigen bedrijf begonnen. We willen je helpen met het maken van de juiste beslissingen, die bij je passen. Met tools, adviesgesprekken en onze kennisbank. Wij bieden de kennis aan, jij maakt er gebruik van. Dat is Scale&Grow.

Zelf ook in de groei

Scale&Grow is een nieuw platform: we zijn zelf ook nog in de groei. Nog niet alles is al online beschikbaar. Maar de kennis en ervaring is er wel. Heb je een vraag die je niet kunt beantwoorden met de beschikbare informatie of tools? Laat het ons weten! We beantwoorden je vragen met plezier en daarnaast help je ons zo om ons platform uit te breiden.

Andere mensen over Scale&Grow

1

Thomas en Sam van Waterdicht

“Als startup van twee jaar oud hadden we een goed idee wie onze doelgroep was en waar we deze konden bereiken. Ook het proces dat de klant doorliep was in kaart gebracht. En toch bleef de retentie achter.

Dat is het moment waarop we Sander hebben gevraagd mee te kijken. Hij wees ons op de transactionele aard van ons proces. Samen hebben we dit proces omgevormd zodat het zich richt op ons uiteindelijke doel: het opbouwen van een relatie met de klant.”

   Waterdicht.nl

 

2

Jop en Jens van Customer Happines Team

“We liepen als prille startup tegen wat problemen aan, waarvan de pricing het meest urgent was. Je wil niet te veel en niet te weinig vragen, en je wil je pricing ook simpel, overzichtelijk en eerlijk houden. Zonder veel ervaring is het dan nog best tricky om dat goed in te richten. Daarnaast is het een punt in de funnel waar klanten afhaken. 

Met behulp van Sander hebben we ons pricing model helemaal omgegooid, waardoor het nu veel overzichtelijker en klantvriendelijker is. Dankzij zijn ervaring was dit ook nog eens zo gepiept. Dit soort praktisch advies, vanuit een ervaren achtergrond, is onwijs waardevol voor startende ondernemers.”

customerhappiness.team

3

Simon en Arjan van WebsiteNazorg.nl

“Als website-supportdesk krijgen we ontzettend veel ad-hoc vragen door onze lopende projecten heen. Daardoor raakten wij snel het overzicht kwijt.

Sander heeft met ons naar de hele customer journey gekeken, en samen bedachten we een manier hoe we de vragen konden centraliseren om zo de status overzichtelijk te houden. Dat maakt dat we de klant sneller en beter kunnen helpen, waardoor ook de retentie een stuk hoger is.”

Websitenazorg.nl

De mensen achter Scale&Grow

Sander Claus

Sander is de initiatiefnemer van Scale&Grow en jouw eerste contactpersoon. Hij studeerde bedrijfskunde en ging daarna aan de slag bij Vendex, de grootste retailgroep van Nederland. Hij was één van de oprichters van Airmiles in Nederland. Ook heeft hij gewerkt als managing director bij \TBWA, het succesvolste reclamebureau van Nederland. Hier startte hij één van de eerste online-marketingbureaus. Vervolgens hielp hij de ANWB een transformatie door te maken naar een zeer klantgerichte organisatie. Hij zag dat denken vanuit de klant voor veel bedrijven verrassend lastig is.

Na de verkoop van zijn meest recente startup in CX-management, Underlined, besloot Sander om zich te richten op het begeleiden van startups en scaleups. Dat was het begin van Scale&Grow.

Job Valkenburg

Job is de medeoprichter van Scale&Grow en verantwoordelijk voor de community en het verbinden van ondernemers aan elkaar. De afgelopen 10 jaar heeft hij gewerkt aan vele communities in de vrijetijdssector zoals Dedicated to Hardstyle (muziek) en Call of Duty (gaming). Bij deze communities is hij vanaf het begin verantwoordelijk geweest voor het verbinden van de leden, het organiseren van relevante bijeenkomsten en het opzetten van samenwerkingen die de community verder brachten. 

Door vooral dingen te gaan doen heeft hij veel kennis opgedaan over het bouwen en managen van communities. Tijdens de covid-periode is hij dit ook gaan doen voor grote corporate organisaties zoals DHL, waar hij de internationale IT-afdeling in een community bij elkaar bracht voor kennisdeling.  Alles bij elkaar zijn er duizenden mensen over de hele wereld bij elkaar gebracht, om in hun vrije tijd nog meer leuke dingen samen te doen, op de werkvloer kennisdeling te stimuleren en binnen verenigingen de verbinding tussen leden te stimuleren. 

De afgelopen tijd heeft Job via StartUp Nijmegen kennis gemaakt met ondernemerscommunities. Hier heeft hij Sander ontmoet en is het idee voor een community voor (pre)scaleups ontstaan. Dit was het begin van de samenwerking en de start van de Scale&Grow-community. 

Klaar voor de volgende stap? Wij helpen je graag op weg

Meld je dan aan voor onze updates! Je hoort als eerste het laatste nieuws en krijgt updates over nieuwe tools.

Klaar voor de volgende stap? Wij helpen je graag op weg

Market value proposition disruptive channels early adopters twitter backing responsive web design conversion MVP assets release.

Klaar voor de volgende stap? Wij helpen je graag op weg

Meld je dan aan voor onze updates! Je hoort als eerste het laatste nieuws en krijgt updates over nieuwe tools.

Klaar voor de volgende stap? Wij helpen je graag op weg

Market value proposition disruptive channels early adopters twitter backing responsive web design conversion MVP assets release.

Klaar voor de volgende stap? Wij helpen je graag op weg

Meld je dan aan voor onze updates! Je hoort als eerste het laatste nieuws en krijgt updates over nieuwe tools.

Klaar voor de volgende stap? Wij helpen je graag op weg

Market value proposition disruptive channels early adopters twitter backing responsive web design conversion MVP assets release.

Klaar voor de volgende stap? Wij helpen je graag op weg

Meld je dan aan voor onze updates! Je hoort als eerste het laatste nieuws en krijgt updates over nieuwe tools.

Klaar voor de volgende stap? Wij helpen je graag op weg

Market value proposition disruptive channels early adopters twitter backing responsive web design conversion MVP assets release.

Klaar voor de volgende stap? Wij helpen je graag op weg

Meld je dan aan voor onze updates! Je hoort als eerste het laatste nieuws en krijgt updates over nieuwe tools.

Klaar voor de volgende stap? Wij helpen je graag op weg

Market value proposition disruptive channels early adopters twitter backing responsive web design conversion MVP assets release.

Klaar voor de volgende stap? Wij helpen je graag op weg

Meld je dan aan voor onze updates! Je hoort als eerste het laatste nieuws en krijgt updates over nieuwe tools.

Klaar voor de volgende stap? Wij helpen je graag op weg

Market value proposition disruptive channels early adopters twitter backing responsive web design conversion MVP assets release.

Printen

Download een leeg template om op groot formaat uit te printen.

Printen

Download een leeg template om op groot formaat uit te printen.

Printen

Download een leeg template om op groot formaat uit te printen.

Revenue Streams

Stap 5: inkomstenstromen
Omschrijf hoe het bedrijf omzet genereert. Alle inkomsten van de verkoop van producten, diensten of andere activiteiten vallen onder omzet.

  • Waarvoor betalen de klanten op dit moment?
  • Op welke manier kunnen klanten betalen?
  • Betalen klanten eenmalig, in termijnen of periodiek?

Cost Structure

Het maken en leveren van producten en diensten aan je klanten zal kosten met zich mee brengen. Bepaal de belangrijkste kosten voor je bedrijf.

  • Welke kernmiddelen kosten het meeste geld?
  • Welke kernactiviteiten kosten het meeste geld?

Channels

Bepaal hoe je de klanten kan bereiken met jouw aanbod.

  • Welke communicatiekanalen gebruikt je bedrijf?
  • Welke verkoopkanalen gebruikt je bedrijf?
  • Welke kanalen gebruik je om je producten of diensten aan de klant te leveren?

Key Resources

Bepaal de belangrijkste middelen voor je bedrijf. Kernmiddelen kunnen fysiek, financieel, intellectueel of menselijk zijn.

  • Welke middelen zijn nodig om je producten of diensten te ontwikkelen, produceren en onderhouden?
  • Welke middelen heeft je bedrijf nodig om de kanalen te onderhouden?
  • Welke middelen zijn nodig om de relatie met je klant in stand te houden?

Customer Segments

Omschrijf de verschillende groepen, personen of organisaties die je wilt bereiken en bedienen.

  • Wie gaan jouw producten of diensten kopen?
  • Is jouw klant een consument of een bedrijf?
  • Wat zijn de kenmerken van jouw klant?

Customer Relations

Welke soort relatie heeft je bedrijf met de klant. Dit kan variëren van persoonlijk tot geautomatiseerd.

  • Is er sprake van een éénmalige transactie, of verwacht je ook herhaalaankopen?
  • Is de koper anoniem of krijg je ook de beschikking over klantgegevens?
  • Is er sprake van een contract of abonnement?
  • Hoe persoonlijk is je relatie met de klant?
  • Levert je bedrijf maatwerk of hetzelfde product voor iedereen?

Value Propositions

Beschrijf het product of de dienst dat waarde schept voor je klanten.

  • Welke producten of diensten verkoop je?
  • Wat is het probleem van de klant dat jij oplost?
  • Waarom zou een klant jouw producten of diensten kopen?

Key Activities

Beschrijf de belangrijkste activiteiten die je bedrijf moet uitvoeren.

  • Welke activiteiten zijn nodig om je producten en diensten te ontwikkelen en onderhouden?
  • Welke activiteiten zijn nodig om de kanalen op te zetten en in stand te houden?
  • Wat zijn de activiteiten die je bedrijf moet uitvoeren om klantrelaties te onderhouden?

Key Partners

Omschrijf de leveranciers en partners waarvan je bedrijf afhankelijk is. Je kan samenwerken met partners om risico te verlagen of kernmiddelen te bemachtigen.

  • Wie zijn jouw partners of leveranciers?
  • Welke middelen ontvang je van hen?
  • Welke activiteiten doen je partners?

binding

Op welke manier kan er contact zijn tussen de (potentiële) klant en jouw organisatie in deze fase. Bekijk hierbij ook de hierboven vermelde gedachten en acties van de klant. Waar faciliteer je deze en waar zitten nog kansen? Elk contactpunt tussen de klant en de organisatie is een apart touchpoint.

herhaalaankoop

Op welke manier kan er contact zijn tussen de (potentiële) klant en jouw organisatie in deze fase. Bekijk hierbij ook de hierboven vermelde gedachten en acties van de klant. Waar faciliteer je deze en waar zitten nog kansen? Elk contactpunt tussen de klant en de organisatie is een apart touchpoint.

gebruiken

Op welke manier kan er contact zijn tussen de (potentiële) klant en jouw organisatie in deze fase. Bekijk hierbij ook de hierboven vermelde gedachten en acties van de klant. Waar faciliteer je deze en waar zitten nog kansen? Elk contactpunt tussen de klant en de organisatie is een apart touchpoint.

beslissen

Op welke manier kan er contact zijn tussen de (potentiële) klant en jouw organisatie in deze fase. Bekijk hierbij ook de hierboven vermelde gedachten en acties van de klant. Waar faciliteer je deze en waar zitten nog kansen? Elk contactpunt tussen de klant en de organisatie is een apart touchpoint.

overwegen

Op welke manier kan er contact zijn tussen de (potentiële) klant en jouw organisatie in deze fase. Bekijk hierbij ook de hierboven vermelde gedachten en acties van de klant. Waar faciliteer je deze en waar zitten nog kansen? Elk contactpunt tussen de klant en de organisatie is een apart touchpoint.

Oriënteren

Op welke manier kan er contact zijn tussen de (potentiële) klant en jouw organisatie in deze fase. Bekijk hierbij ook de hierboven vermelde gedachten en acties van de klant. Waar faciliteer je deze en waar zitten nog kansen? Elk contactpunt tussen de klant en de organisatie is een apart touchpoint.

binding

  • Welke vragen stelt een klant aan zichzelf of anderen tijdens deze fase?
  • Welke overwegingen en keuzes maakt hij/zij en welke beslissingen worden genomen?
  • Wat zijn pijnpunten voor de klant in deze fase?
  • Waar/hoe ervaart de klant deze fase als succesvol?
    – Beschrijf de belangrijkste 3 tot 6 onderwerpen als een los touchpoint.

herhaalaankoop

  • Welke vragen stelt een klant aan zichzelf of anderen tijdens deze fase?
  • Welke overwegingen en keuzes maakt hij/zij en welke beslissingen worden genomen?
  • Wat zijn pijnpunten voor de klant in deze fase?
  • Waar/hoe ervaart de klant deze fase als succesvol?
    – Beschrijf de belangrijkste 3 tot 6 onderwerpen als een los touchpoint.

gebruiken

  • Welke vragen stelt een klant aan zichzelf of anderen tijdens deze fase?
  • Welke overwegingen en keuzes maakt hij/zij en welke beslissingen worden genomen?
  • Wat zijn pijnpunten voor de klant in deze fase?
  • Waar/hoe ervaart de klant deze fase als succesvol?
    – Beschrijf de belangrijkste 3 tot 6 onderwerpen als een los touchpoint.

beslissen

  • Welke vragen stelt een klant aan zichzelf of anderen tijdens deze fase?
  • Welke overwegingen en keuzes maakt hij/zij en welke beslissingen worden genomen?
  • Wat zijn pijnpunten voor de klant in deze fase?
  • Waar/hoe ervaart de klant deze fase als succesvol?
    – Beschrijf de belangrijkste 3 tot 6 onderwerpen als een los touchpoint.

overwegen

  • Welke vragen stelt een klant aan zichzelf of anderen tijdens deze fase?
  • Welke overwegingen en keuzes maakt hij/zij en welke beslissingen worden genomen?
  • Wat zijn pijnpunten voor de klant in deze fase?
  • Waar/hoe ervaart de klant deze fase als succesvol?
    – Beschrijf de belangrijkste 3 tot 6 onderwerpen als een los touchpoint.

Oriënteren

  • Welke vragen stelt een klant aan zichzelf of anderen tijdens deze fase?
  • Welke overwegingen en keuzes maakt hij/zij en welke beslissingen worden genomen?
  • Wat zijn pijnpunten voor de klant in deze fase?
  • Waar/hoe ervaart de klant deze fase als succesvol?
    – Beschrijf de belangrijkste 3 tot 6 onderwerpen als een los touchpoint.