BMC voorbeeld van Coolblue
‘Alles voor een glimlach…’
In vrijwel elk interview geeft Pieter Zwart van Coolblue aan dat het échte onderscheidend vermogen van het Coolblue businessmodel in de optimale klantbeleving zit. Coolblue wil zich in een markt met uniforme producten onderscheiden door middel van een probleemloze en volledig ontzorgde klantreis met een excellente en positieve klantbeleving. Zo moet zelfs het kopen van een wasmachine leuk worden. De tagline van Coolblue is dan ook niet voor niets: “alles voor een glimlach”! Hieronder zie je hoe zich dat vertaald in een Business Model Canvas.
Maak je eigen BMC
Wil je direct zelf aan de slag? Dat kan met de handige Gratis BMC-tool op deze site. Of bekijk eerst de uitleg voor het zelf invullen van jouw BMC.
Gratis BMC support
Heb je behoefte aan hulp bij het maken van je BMC? Plan hieronder een gesprek in met onze coaches. De online meeting en duurt een half uur. We beginnen met en korte introductie om elkaar te leren kennen. Daarna zoomen we in op jouw vraag. Hoe concreter jij je vraag formuleert hoe sneller we to the point kunnen komen.
Op de hoogte blijven van alles wat de S&G BMC-tool
te bieden heeft?
Schrijf je dan in voor de updates!
Blijf op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen van het Scale&Grow-platform en hoor als eerste wanneer er nieuwe tools beschikbaar zijn.
We zullen dit mailadres alleen gebruiken voor toekomstige updates over het Scale & Grow platform.